söndag 21 november 2010

du tappade bort det där man kallar kontroll

du är skorpion, sa han och jag förstod aldrig om det var något bra eller om det var något han inte tyckte om. han sa att det betydde att jag bar känslostormar innerst inne, trots att jag inte visade något på utsidan och att det gjorde att jag var svår att förstå sig på, han sa att jag var känslig och hade lätt till tårar. och jag frågade om han tyckte att det stämde och han svarade bara att det där med tårarna, det är vackert.

han sa att jag passade ihop med vattumannen och jag ville fråga vilket stjärntecken han var, men jag vågade inte. för förmodligen var det något som inte passade med mitt överhuvudtaget.


jag kan inte släppa tanken på honom, han vars nacke gör mig knäsvag och han som har en röst som får mig att glömma alla problem i hela världen. och det är  så naivt och typiskt mig att inte kunna sluta med det, för varför ska man tänka på någon som tänker på någon annan?

- nellie

1 kommentar:

  1. det sista stycket ger mig gåshud och får underläppen att darra, jag känner igen mig lite för väl.

    Älskar er blogg, keep up the good work

    SvaraRadera