fredag 26 november 2010

kom lite närmare sa hon, sen tog hon min hand

jag har insett att jag skrivit mycket om saker som jag inte förstår mig på och som skrämmer mig, som tar över mina tankar och får mig att ligga vaken om nätterna. saker som att bli ensam, gå sönder eller varför inte saker som att ha ett trasigt hjärta!

tänkte att det var dags att ni får veta lite av sakerna som jag faktiskt tycker om, och som får mig att bli alldeles himla pirrig av lycka.
  • att sitta på ett fik lite för länge och dricka alldeles för mycket te med en fin hjärtevän,
  • lära mig spela gitarr men någon som orkar med min taktkänsla och mina små vredesutbrott.
  • att skriva brev och sedan hoppfullt vänta på svar.
  • att dansa långa nätter tills benen känns alldeles för trötta och fötterna värker.
  • skriva små dikter i en brun läderbok, som ingen riktigt förstår sig på.
  • ta kort på alldeles fantastiskt himla fina personer.
- nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar