måndag 22 november 2010

stoppa mig, innan jag går över gränsen

jag är nog expert på det där med att aldrig riktigt falla för någon, men när jag väl gör så gör jag det för någon som drömmer om någon annan. och jag vet aldrig riktigt hur jag ska hantera sånt där. sånt där med att tänka på någon som tänker på någon annan och sånt om att  vilja säga ord som någon hoppas på att någon annan ska säga. jag har nog aldrig riktigt förståt  vad jag ska göra när sånt händer. mest raderar jag bara sms, bilder och allt som har med personen att göra, kanske hoppades jag bara att minnerna och tankarna ska följa med i papperskorgen. det gör oftast inte. inte alls.

ibland undrar jag hur lång tid det kommer ta, innan man kan glömma någon helt och hållet. egentligen går det nog inte, aldrig. någon som har fastnat i ens minne stannar nog där. men liksom hur lång tid det tar innan man slutar känna för någon, för jag skulle behöva det nu. sluta känna alltså.


- nellie

1 kommentar: