måndag 22 november 2010

vad ska det bli av oss?

Jag tänker på honom så ofta. Vad håller han på med? Vart är han i just detta ögonblicket, och med vem? 
Och vårt liv, ska det bli av?

Jag undrar om det finns någon som har den där perfekta handen som passar ens egna som en pusselbit. Vissa säger att det är påhitt, andra spenderar hela livet med att vänta och vissa har redan någon. Det känns som om jag har min pusselbit. men vad vet jag, som bara är 16 år och ganska oerfaren när det gäller livet. Tänk om jag tappar bort honom, ungefär som att tappa bort ett örhänge, eller något liknande. 



 Det där med att glömma. Man glömmer småsaker, som vart man lade sin mobil, eller vad man hade i läxa. Men att glömma något som man har delat med någon, ett minne, tror jag är omöjligt. 
Många säger att de förträngt minnen av då deras hjärta krossades, men jag tror att det långt inne finns kvar och att det alltid kommer göra det.

Hur länge dröjer det innan man glömmer hur den man älskar doftar? Och när upphör man själv att älska? Räck mig ett timglas, någon.

- sophia

2 kommentarer: